ارتباط دویدن و زانودرد در افراد

طبق تحقیقات ، دوندگان رقابتی از درصد آرتروز زانو رنج می برند و دویدن لزوماً یک عامل خطر برای آرتروز زانو نیست. این امر خصوصاً در مورد دوندگان مسن که سابقه طولانی در مسابقات دارند بیشتر صدق می کند.

طبق یک مطالعه 21 ساله ، عادت دویدن با کاهش خطر معلولیت ارتباط کلی دارد. اگر از قبل زانو درد دارید ، مشکل کمی متفاوت است و مشخص نیست که دویدن با آرتروز یا سایر مسائل به شما در دویدن مسافت های طولانی کمک می کند. البته تحقیقات در این زمینه امیدوار کننده است.

طبق یک مطالعه ، دویدن باعث کاهش التهاب مفصل در افراد مبتلا به آرتروز حداقل یک زانو می شود. یک مطالعه دیگر نشان داد که دویدن می تواند شاخص های سلامتی زانو را بهبود بخشد. برای افرادی که مشکلات زانو دارند ، کار با یک مربی یا فیزیوتراپیست حرفه ای (بر اساس برنامه ای متناسب با هر فرد) ایمن ترین راه برای دویدن است.

واقعیت: دویدن به روش اشتباه برای زانوها مضر است

دویدن به تنهایی برای زانوها مضر نیست. اما دویدن به روش اشتباه می تواند به زانوهای شما آسیب برساند. استیو استون هاوس ، مدرس و مدیر STRIDE می گوید: “هر کاری که زیاد یا خیلی بد انجام شود می تواند مضر باشد.” در بسیاری از موارد ، علت این مشکل نقص حرکتی است که از کار محصول جلوگیری می کند و باعث ایجاد ناهنجاری در مفاصل می شود.

آیا دویدن برای زانوها بد است؟

کفش ، زمین و تکنیک نامناسب دویدن را دشوار می کند. کاستی های فنی متداول در دویدن به شرح زیر است:

وضعیت ضعیف پا خصوصاً هنگام خم شدن هنگام دویدن

* انحراف لگن ؛ به خصوص انحراف قدامی لگن ، که باعث کشش بیش از حد پشت می شود.

* چرخش بیش از حد پا

* ضربه به کف پا ، به ویژه در ترکیب با پله های بلند

طبق گفته Stone House ، برخی از موارد فوق را می توان با آماده سازی برطرف کرد ، در حالی که برخی دیگر به آرایش بدنی بستگی دارد. اگر هر یک از موارد بالا را تکرار کنید ، بدون شک با مشکل روبرو خواهید شد. اما با تمرکز روی حرکات مناسب ، می توانید بدون هیچ مشکلی و جراحتی به دویدن ادامه دهید.

آیا دویدن برای زانوها خوب است؟

تاکنون مشخص شده است که دویدن برای زانوها مضر نیست. اکنون این س isال مطرح است که آیا دویدن می تواند بر کیفیت زانو تأثیر خنثی بگذارد یا مثبت. آیا زانوها از “دویدن” زنده می مانند یا دویدن تأثیر مثبتی بر روی آنها خواهد داشت؟

آیا دویدن برای زانوها بد است؟

بر اساس مطالعه سال 2020 ، دویدن می تواند به درد زانوها بخورد. طبق مدل سازی رایانه ای ، دویدن بیش از پیاده روی زانوها را تحت فشار قرار می دهد. اما همچنین نشان می دهد که غضروف مفاصل انعطاف پذیرتر و انتظارات بیشتری دارد و می تواند به بدن قویتر پاسخ دهد. این تحقیق اولین تحقیق ارائه چنین پیشنهادهایی نیست. طبق نتایج سال 2014 ، افزایش طول گام هنگام دویدن (و تماس کمتر با زمین) دلیل پایین بودن آرتروز زانو در دوندگان است.

مدل های رایانه ای به صورت تئوری ارائه شده اند. در نتیجه ، در این مطالعه همه چیز در مورد تغییرات و رشد غضروف بدون خونرس بیان نشده است و س questionsالاتی مانند ژنتیک ، اندازه بدن ، نوع کفش و سایر معیارهایی که هنگام دویدن روی زانو تأثیر می گذارد ، در نظر گرفته نمی شود. اما یک پاسخ بالقوه برای این سوال وجود دارد: چگونه میلیون ها نفر هر ساله در مسابقات مسافت های طولانی بدون تحمل آسیب دیدگی به رقابت می پردازند؟

ارتباط دویدن و زانودرد در افراد

درباره ی rhopirevnyjuoi

مطلب پیشنهادی

کمبود کلسیم

علائم کمبود کلسیم کلسیم در لخته شدن خون ، کنترل ضربان قلب و شل شدن …