راه های دوری از آلزایمر

سیگار کشیدن ممنوع

مطالعات نشان داده است که استعمال دخانیات خطر ابتلا به زوال عقل و بیماری آلزایمر را دو برابر می کند. سیگار کشیدن به استرس اکسیداتیو و التهاب کمک می کند و تأثیر مستقیم بر روی مغز دارد. اکنون سیگار کشیدن را متوقف کنید ، زیرا نشان داده شده است که خطر ابتلا به بیماری آلزایمر بسیار کمتر از آنچه در گذشته تصور می شد ، است.

فعال بودن

تحرک بدنی یکی از موثرترین راه ها برای محافظت از خود در برابر بیماری آلزایمر است. افرادی که حداقل سه بار در هفته به مدت 15 تا 30 دقیقه ورزش می کنند ، خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را به حداقل می رسانند. ورزش اکسیژن و مواد مغذی را در مغز افزایش می دهد و به جلوگیری از عوامل خطر مانند دیابت ، فشار خون بالا و موارد دیگر کمک می کند.

در جامعه فعال باشید

پیشگیری از بیماری آلزایمر 9 عادت قدرتمند

به گفته محققان آمریکایی ، کسانی که بیشتر وقت خود را با دیگران می گذرانند 70٪ کمتر در معرض ابتلا به بیماری آلزایمر هستند. ثابت شده است که انزوا بیش از حد به مغز آسیب می رساند.

مغز خود را ورزش دهید

معمولاً به افراد مسن توصیه می شود که پازل یا جدول کلمات متقاطع را حل کنند ، به موسیقی گوش دهند ، یا زبان جدیدی یاد بگیرند ، زیرا این فعالیت ها باعث درگیر شدن مغز می شود.

پیشگیری از بیماری آلزایمر 9 عادت قدرتمند

الکل مصرف نکنید

مصرف الکل باعث آسیب مغزی مرتبط با الکل می شود و منجر به سندرم ورنیکه-کورساکوف (اختلال حافظه کوتاه مدت) می شود. ثابت شده است که بروز زوال عقل یا فراموشی در جمعیت مصرف کننده الکل بیشتر از افراد دیگر است.

خوب بخوابی

مطالعات انجام شده بر روی بیش از 6000 فرد مبتلا به اختلالات خواب نشان داده است که این اختلالات ، به ویژه آپنه خواب ، با مشکلات اولیه حافظه و اختلال شناختی خفیف در ارتباط است که متعاقباً ممکن است خطر اختلالات خواب را افزایش دهد. بیماری آلزایمر. تحقیقات دیگر نشان داده است که خواب ناکافی می تواند باعث افزایش پروتئین رسوب داده شده در مغز به نام آمیلوئید شود ، اعتقاد بر این است که شاخصی از بیماری آلزایمر است.

پیشگیری از بیماری آلزایمر 9 عادت قدرتمند

از سلامت روان خود مراقبت کنید

محققان دانشگاه هاروارد که بیش از یک دهه بیش از 8000 سالمند را دنبال کرده اند ، دریافته اند که تنهایی نیز باعث کاهش شناخت می شود. استرس برای مغز نیز مضر است. این فقط مربوط به تجربه استرسی نیست که همه ما از آن رنج می بریم – بلکه مقابله با استرس است. غصه خوردن به دلیل حوادث استرس زا بر سلولهای مغزی تأثیر می گذارد.

نور آفتاب کافی دریافت کنید

ویتامین D برای بهبود سلامت روان و عملکرد ذهنی مهم است ، و هنگامی که کمبود ویتامین D دارید ، احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر و زوال عقل را دو برابر می کنید. برای دریافت ویتامین D کافی ، هر روز بیرون بروید و به مدت 15 تا 20 دقیقه در معرض آفتاب قرار بگیرید.

غذای سالم بخور

پیشگیری از بیماری آلزایمر 9 عادت قدرتمند

غذاهایی که می خورید ارتباط مستقیمی با سلامت مغز شما دارند. گوشت قرمز ، کره ، مارگارین ، پنیرهای چرب ، شیرینی و دسرها ، غذاهای سرخ شده را کاهش دهید و آنها را با سبزیجات تیره ، آجیل و دانه ها ، میوه ها ، به ویژه انواع توت ها ، روغن زیتون و شکلات جایگزین کنید.

راه های دوری از آلزایمر

درباره ی rhopirevnyjuoi

مطلب پیشنهادی

ارتباط دویدن و زانودرد در افراد

طبق تحقیقات ، دوندگان رقابتی از درصد آرتروز زانو رنج می برند و دویدن لزوماً …