کمبود کلسیم

علائم کمبود کلسیم

کلسیم در لخته شدن خون ، کنترل ضربان قلب و شل شدن و انقباض عضلات نقش مهمی دارد. در واقع ، این ماده معدنی در عملکردهای مختلف بدن نقش دارد و نمی توان گفت کمبود آن فقط باعث بیماری های مزمن مانند پوکی استخوان می شود. زیرا مشکلات مفصلی و حتی بیماری های قلبی عروقی از عوارض کمبود آن خواهد بود. بنابراین بهتر است به برخی علائم در بدن خود بیشتر توجه کنید.

کمبود کلسیم را جدی بگیرید

گرفتگی عضلات

گرفتگی یا گرفتگی عضلات می تواند نتیجه کار زیاد و خستگی عضلانی یا کمبود پتاسیم باشد. با این حال ، اگر روزانه ورزش و ورزش می کنید اما همچنان گرفتگی عضلات دارید ، ممکن است از کمبود کلسیم رنج ببرید. در صورت احساس درد در ران ، بازوها یا پشت پاها ، حتماً میزان کلسیم دریافتی خود را افزایش دهید.

بیخوابی

بیشتر اختلالات مزمن خواب می تواند ناشی از کاهش سطح کلسیم در بدن باشد. بی خوابی یا بیدار شدن مداوم نشانه این است که بدن شما کمی بیشتر به کلسیم نیاز دارد.

مشکلات دندانی

کاهش میزان کلسیم در بدن به طور مستقیم بر سلامت دندان ها تأثیر می گذارد. اگر حفره یا عفونت های دندانی دیگری دارید یا دندان های شما خیلی شکننده هستند ، بهتر است به میزان کلسیم بدن شک کنید.

پوست خشک ، ناخن های شکننده

این ماده معدنی نقش مهمی در سلامت پوست و ناخن ها دارد. اگر کلسیم بدن کافی نباشد ، مشکلاتی مانند خشکی پوست یا ترک پوست و همچنین شکنندگی ناخن ها اجتناب ناپذیر است. اگر با این مشکلات روبرو هستید ، مخزن خود را با کلسیم پر کنید.

موهای ناسالم

خشکی ، ریزش مو و شکنندگی نیز از علائم بارز کمبود کلسیم در بدن است. البته ، این مشکلات همچنین می تواند توسط عوامل دیگری ایجاد شود. بنابراین لازم است که به رژیم غذایی خود توجه ویژه ای داشته باشید و انواع غذاها را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

کمبود کلسیم را جدی بگیرید

درد مفصل و استخوان

درد در مفاصل و استخوان ها می تواند نشان دهنده بیماری مزمن مانند آرتروز یا آرتروز باشد. با این حال ، گاهی اوقات این دردها به دلیل شکستگی یا کاهش تراکم استخوان به دلیل کمبود کلسیم نیز رخ می دهد.

فشار خون شریانی

مواد معدنی متنوعی در تنظیم فشار خون نقش دارند. کلسیم در کنترل فشار خون موثر است و بنابراین کمبود آن می تواند عاملی در افزایش فشار خون باشد.

گرفتگی های قاعدگی

اگرچه گرفتگی های قاعدگی در زنان مختلف متفاوت است و به دلیل تغییرات هورمونی ایجاد می شود ، اما در برخی موارد این گرفتگی ها نیز به دلیل ناکافی بودن سطح کلسیم در بدن اتفاق می افتد. به گفته متخصصان ، دریافت کافی کلسیم در بدن به کاهش درد ، نفخ ، احتباس مایعات ، اضطراب و حتی افسردگی کمک می کند. اگر هنوز از گرفتگی های قاعدگی رنج می برید ، حتما به مقدار کلسیم در بدن خود توجه کنید.

شکنندگی استخوان ها

کمبود کلسیم تراکم استخوان را کاهش می دهد و زمینه را برای شکستگی استخوان و کوفتگی تاندون فراهم می کند. کلسیم برای استحکام استخوان ها ضروری است و کمبود آن می تواند منجر به بیماری های مزمن مانند پوکی استخوان شود.

کمبود کلسیم

درباره ی rhopirevnyjuoi

مطلب پیشنهادی

ارتباط دویدن و زانودرد در افراد

طبق تحقیقات ، دوندگان رقابتی از درصد آرتروز زانو رنج می برند و دویدن لزوماً …